تبلیغات
کلاس اولی های(خانم جهانتیغ) - تدریس نشانه (مـ م)

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تدریس نشانه (  مـ   م  )

برای تدریس حرف "میم" ابتدا پرچم کشور را به دانش آموزان نشان دادم و از آن ها خواستم تا به صورت گروهی شعر "پرچم" را بخوانند(سبز وسفید وقرمز
 سه رنگه پرچم ما
پرچم ایران ما زیبا ترین پرچم هاست
 سلام میدیم به پرچم
ما کودکان ایران
 هم از دل وهم ازجان
.سپس توضیحاتی در رابطه با رنگ های پرچم و این که هر رنگی نماد چیست ارائه می دهیم. به طور مثال: رنگ سبز نماد سرسبزی، رنگ سفید نماد صلح و دوستی، رنگ قرمز نماد خون شهیدان
ااوردن مدیر در کلاس درس برای تدریس درس میم نیز می تواند برای  ایجاد انگیزه ایده ی خوبی باشد ویا اوردن تنگ ماهی



.برای شروع درس جدید فلش کارتها ی مربوط به نشانه(م) را به دانش اموزان نشان داده ویا در گروه ها تقسیم شده و میخواهیم اسم تصاویر روببینند وبگویند
 چون اساس تدریس پایه ی اول ببین وبگو است ومدام جای تصویر ها را در گروها عوض میکنم 
ازدانش اموزان میخواهیم

چند کلمه بگویند که صدای اول انها مثل صدای اول فلش کارتها باشند(هم اغاز‌)
خواهد گفت
مدرسه
مدیر و....
جای فلش کارتها را در گروهاوعوض می کنیم ومی خواهیم کلمات هم پایان فلش کارتها را تشخیص دهند
برای کلماتی که هم اغاز وهم پایان دارند ازفضای ملموس کلاس استفاده می کنیم از وسایل خودشان از اعضای بدنشان
با کمی فکر کردن وبه تفکر وا داشتن گستره ذهن شان فعال می شود وکم کم به حرف مورد نظر اشنا می شوند وبر زبان می اورند
از انها می خواهیم که  به تفاوت نشانه ها در اول وسط  وپایان توجه کنند
دانش اموز باید  مفهوم غیر اخر و  اخر را متوجه شود
این مفهوم می تواند با بازی ارائه شود
مثلا پنج نفر از دانش اموزان را ردیف می کنیم وکتابی را دست یک دانش اموز دیگر می دهیم وبه او می گوییم این کتاب را فقط به کسانی بده که اخر نباشد (یعنی غیر اخر باشد)





تدریس نشانه(مـ  م)

به سراغ تخته هوشمند می رویم اگر نبو داز کتاب استفاده می کنیم
اول هرکس به تنهایی برای تصویر داستان بگوید بعد گروه مشورت می کنند
بعد نمایند گروها انتخاب و داستان را شرح می دهد داستان را بعد از دانش اموزان معلم کامل می کند
به پای تابلو رفته از روی کارتها  وبا استفاده از تصاویر دانش اموز کلمه را تشخیص  ومعلم راهنما است
سوال می کنیم اسم این تصویر چیست؟
ج:مداد
س:صدای اول
ج:م
معلم صدای م را تکرار می کند
س: اسم این تصویر چیست
ج:مدرسه
س:صدای م
این تصویر چیست ؟
ج: نیمکت

س: شماصدای م در کجا می شنوید
ج: وسط
این تصویر چیست؟
ج:پرچم
س:صدای م در کجا امده
ج: اخر
معلم جواب های درست را باتشویق کلامی تایید می کند

از روی حروف بزرگ  (مـ  م ) کپی گرفته که بصورت نقاشی هست وبا یک تصویر که صدای اول  م  را دارد(ماهی) به دانش اموزان داده تا رنگ کنند


 تدریس نشانه (مـ   م  )

شعر و داستان (م)را در کلاس با همراهی دانش اموزان می خوانیم

حال از روی کتاب یا تخته هوشمند ابتدا اسم درس
وسپس تصویر بزرگ وبعد تصویرک ها ومتن درس ومعرفی (مـ  م)
توسط خود دانش اموز، معلم راهنما است
توضیح خطوط  پابین کتاب
حروف جدید قرمز
حرف درس اینده ابی
وحرف درس گذشته سیاه است
و درس را از روی کتاب یا تخته هوشمتد می خوانیم
وبعد در کتاب بخوانیم  دانش اموزباید هرجا نشانه ی جدید در کلمات را دید با مداد  دورش خط بکشد

سپس کلمات کلیدی کتاب بنویسیم را با رعایت نکات خط تحریری بر روی تخته نوشته وبه دانش اموز برای نوشتن هر کلمه زمان می دهیم ومعلم باید نظارت کامل بر نوشته های دانش اموزان در کلاس  داشته باشد وبعد کلمه ی بعدی را بخش کند و صدا کشی وبنویسد

نکته : سعی شود با توجه به توانایی دانش اموزان کلاس تدریس هر نشانه (دو نشانه ای)حداقا ۳ روز زمان داده شود تا دانش اموز با نشانه ی مورد نظر به خوبی اشنا شود


برای ورود به کانال  تلگرامی کلاس اولی ها (خانم جهانتیغ) کلیک کنید


تاریخ : دوشنبه 7 تیر 1395 | 12:15 ب.ظ | نویسنده : خانم جهانتیغ | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.